Czy wiesz, że...

... osoby walczące z nadwagą, które stawiają sobie większe wymagania i oczekują wyższych rezultatów, rzeczywiście je osiągają? Badania wykazały, że otyłe kobiety deklarujące wyższe oczekiwania odnośnie efektów diety po roku ważyły o 12 kilogramów mniej niż kobiety z grupy o niskich oczekiwaniach. Przewaga ta powiększyła się dodatkowo po dwóch latach! 

Nasze zdrowie

Topimy się inaczej niż na filmach

  • Dlaczego utonięcia są tak częstą przyczyną śmierci? Jak można skutecznie rozpoznać tonącego? Jak możemy pomóc?

    Ludzie toną w ciszy. Machanie rękami, chlapanie wodą i krzyk podczas takich dramatycznych chwil można zobaczyć tylko w telewizji. W realnym życiu to rzadkość. Ponad połowa dzieci topi się w nie większej odległości niż 20 metrów od rodziców lub innych dorosłych, a w 10% przypadków rodzic widzi tonące dziecko, ale nie zdaje sobie z tego sprawy!

 

Kraina smaku – ziele angielskie

  • Czy wiesz jakie właściwości ma ziele angielskie?

    Ziele angielskie (łac. Pimenta dioica, fr. toute-space) to inna nazwa owoców korzennika lekarskiego stosowanego jako przyprawa. Pochodzi z Ameryki Południowej i Środkowej oraz Indii. Do Europy została przywieziona z wysp Morza Karaibskiego już pod koniec XVI wieku, aczkolwiek powszechnie znana w całej Europie była nie wcześniej niż pod koniec XVII wieku. Przyprawa charakteryzuje się przyjemnym korzennym aromatem przypominającym zapach i smak: goździków, cynamonu, gałki muszkatołowej, kardamonu, gorczycy i pieprzu. Aby uzyskać najlepszy aromat, jagody ucieramy w moździerzu; ich smak będzie świeższy niż w przypadku gotowego proszku. Ziele angielskie przechowujemy w szczelnych pojemnikach, w chłodnym, ciemnym miejscu.

 

Zasady prawidłowego żywienia

  • Czy przestrzegasz zasad zdrowego żywienia? Sprawdź!

    Zasady prawidłowego żywienia można ująć w 11 punktach: dbaj o różnorodność spożywanych produktów; strzeż się nadwagi i otyłości - nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej; produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii; spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki mleka, mięso spożywaj z umiarem, spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców; ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych, zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy; ograniczaj spożycie soli; pij wystarczającą ilość wody; nie pij alkoholu.

 

Czego bać się u dentysty?

  • Czy masz w zębach wypełnienia amalgamatowe? Czy wiesz, że są bardzo toksyczne?

    Wiele osób posiada do dziś amalgamaty w zębach. Ich zaletą bez wątpienia jest trwałość. Niestety, większość wykorzystanych do ich produkcji substancji jest szkodliwa i stopniowo zatruwa organizm. Szczególnie groźne może być zatrucie rtęcią, która stanowi 50% takiej plomby. Jak ograniczyć uwalnianie rtęci, gdy już mamy takie wypełnienie?

 

Zagrożenie w tubce

  • Czy pasty z zawartością fluoru są bezpieczne? Jakie środki ostrożności powinniśmy podjąć?

    Fluor jest bardziej toksyczny niż ołów. 2,5 grama wystarczy, aby zabić osobę dorosłą o wadze 50 kg. Ze względu na pozytywne oddziaływanie na zęby, jest składnikiem 90% past do zębów, różnych płynów do płukania ust, a także w niektórych krajach dodawany jest do wody pitnej i soli. Odkładając się w organizmie może powodować poważne zagrożenie. Jak się przed nim chronić?

 

Strona 2 z 9

Złota myśl

Trzymaj się z dala od ludzi, którzy próbują pomniejszać Twoje ambicje. Mali ludzie zawsze tak robią, a naprawdę wielcy sprawiają, że czujesz, że i Ty możesz być wielki.

— Mark Twain 

Reklama

Facebook

Reklama