Czy wiesz, że...

... druk w rozdzielczości 100'000 dpi jest już możliwy? Ten rekord ustanowili naukowcy z IBM i ETH Zurich, którym udało się nadrukować cząstki wielkości 60 nanometrów (100-krotnie mniejsze od czerwonej krwinki). Oznacza to, że rozdzielczość druku w nowej technologii wynosi 100'000 punktów na cal (dpi). Domowe drukarki pracują zazwyczaj z rozdzielczością 300-1200 dpi. Dzięki temu treść najgrubszych książek można będzie umieścić na jednej stronie A4. Źródło: IBM 

Katalog zdjęć

Liczy się design: gazetniki

Gazetnik to inaczej dekoracyjny stojak na gazety i czasopisma. Stanowi stylowy dodatek do każdego wnętrza - najczęściej jest to salon, biblioteka, ale i każde inne pomieszczenie, w którym lubimy przebywać i oddawać się pasji czytania. Materiały wykorzystane do produkcji stojaków są bardzo różnorodne, choć dominuje metal (stal szlachetna, aluminium, chrom) i drewno. Coraz częściej jednak wykorzystuje się mocne tworzywa sztuczne a nawet szkło. Bogactwo różnych wzorów gazetników sprawia, że każde wnętrze jesteśmy w stanie dodatkowo upiększyć. Oto nasz wybór najciekawszych projektów ogólnodostępnych gazetników.

1. Gazetnik Umbra Vague - pasuje do nowoczesnych i rustykalnych wnętrz
design: Michelle Ivankovic, cena: 550 PLN, materiał: aluminium (mat)

Stojak na gazety

 

Jeremy Mayer: Nowe życie maszyn do pisania

Jeremy Mayer w notce biograficznej pisze o sobie: "Rozbieram maszyny do pisania i następnie składam je w pełnowymiarowe, anotomicznie poprawne postacie ludzkie. Nie lutuję, spawam czy też kleję poszczególnych części - proces jest czystym aktem składania. Nie wprowadzam również żadnego elementu, który nie jest częścią maszyny do pisania". Brzmi ciekawie, jednak ciekawiej wyglądają jego prace.

Rzeźby z maszyn do pisania

 

Złota rączka radzi jak naprawić samochód

Wiemy już, że "złota rączka" potrafi udoskonalić samochód niskim kosztem. Ważniejsze jest jednak to, że potrafi naprawić samochód bez konieczności odwiedzania warsztatu. Bo po co skoro można lepiej samemu i domowymi sposobami?

Złota rączka radzi jak naprawić swój samochód

 

Święty Mikołaj w amerykańskiej reklamie [vintage]

W większej części Europy, w tym w Polsce, dzień Świętego Mikołaja obchodzony jest tradycyjnie 6 grudnia jako wspomnienie świętego Mikołaja, biskupa Miry. Postać Mikołaja z brzuszkiem w czerwonym kostiumie oraz długiej śnieżnobiałej brodzie i włosach została spopularyzowana w 1930 roku przez koncern Coca-Cola dzięki reklamie napoju stworzonej przez amerykańskiego artystę, Freda Mizena. Cykl reklam pomógł utrwalić w powszechnej świadomości ten kostium i wygląd świętego, który został wpisany w kulturę masową. Rok później nowy wizerunek św. mikołaja przygotował, także na zlecenie Coca-Coli, Huddon Sundblom.

Poniżej najciekawsze reklamy amerykańskie z lat 30., 40. i 50. XX wieku z Mikołajem w roli głównej.

1. Coca-Cola, 1956

Święty Mikołaj w reklamie typu vintage

 

Alexa Meade: malarstwo w fotografii

Prace Alexy Meade są osobliwe, ponieważ łączą w jedną oryginalną całość malarstwo i fotografię. Malowane są przedmioty i ludzie w wykreowanej przez młodą artystkę scenerii, która następnie utrwalana jest na zdjęciu. Na pierwszym zdjęciu sama artystka pokazuje nam swoje oblicze.

Malarstwo w fotografii

 

Strona 7 z 24

Złota myśl

Miłość wszystko przyjmuje i daje. Powinna być czymś równie naturalnym jak życie i oddychanie.

— Matka Teresa z Kalkuty (1910–1997) 

Reklama

Reklama