Czy wiesz, że...

... związki, w których partnerzy mówiąc o sobie posługują się formą "my" czy "nasz" efektywniej rozwiązują wewnętrzne konflikty niż pary podkreślające swoją niezależność i odrębność posługując się zaimkami "ja" czy "moje"? Do takiego wniosku doszli naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, którzy poddali analizie rozmowy o kwestiach spornych 154 par. Badacze zauważyli, że partnerzy używający form "my" i "nasz", wykazują lżejszy stres fizjologiczny, i - co najważniejsze - unikają przekroczenia określonej granicy poprzez pozytywny, wzajemny stosunek, którego zabrakło partnerom "niezależnym". Źródło: Psychology and Aging, University of California, Berkeley 

Moje inspiracje

Kamal Meattle - Jak uprawiać świeże powietrze?

 

Potrzebujesz szarych komórek?

 

Eksperyment: czy można zniechęcić dzieci do fast foodów?

 

Communication Shutdown - kampania na rzecz osób z autyzmem

Autyzm to zaburzenie rozwojowe, w którym największym wyzwaniem stają się kontakty społeczne i komunikacja z innymi ludźmi. Przez jeden dzień, 1 listopada, spróbuj poczuć namiastkę tych trudności - zawieś korzystanie z kont społecznościowych. Możesz też poprzeć akcję kupując aplikację CHAPP za 5 dolarów/euro. W Polsce akcję wspiera fundacja Synapsis - dzięki temu pieniądze wpłacone przez każdą osobę zostaną wykorzystane na pomoc dla osób z autyzmem w danym kraju. Więcej informacji na stronie https://communicationshutdown.org/

 

Powa: eksperyment sąsiedzki

 

Film animowany "Sintel" - tu nie liczą się pieniądze

Niniejszy film animowany powstał na bazie wolnego i, oczywiście, bezpłatnego oprogramowania Blender. Ta 15-minutowa produkcja z powodzeniem udowodnia, że nie trzeba przeznaczać dużych pieniędzy na komercyjne oprogramowanie, aby stworzyć coś wyjątkowego i profesjonalnego.

 

Mike Flores: Piękno świata w czasie

 

Strona 5 z 16

Złota myśl

Miej czas na to, aby pomyśleć - to źródło mocy. Miej czas na modlitwę - to największa siła na ziemi. Miej czas na uśmiech - to muzyka duszy.

— Matka Teresa z Kalkuty (1910–1997) 

Reklama

Reklama