Czy wiesz, że...

... związki, w których partnerzy mówiąc o sobie posługują się formą "my" czy "nasz" efektywniej rozwiązują wewnętrzne konflikty niż pary podkreślające swoją niezależność i odrębność posługując się zaimkami "ja" czy "moje"? Do takiego wniosku doszli naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, którzy poddali analizie rozmowy o kwestiach spornych 154 par. Badacze zauważyli, że partnerzy używający form "my" i "nasz", wykazują lżejszy stres fizjologiczny, i - co najważniejsze - unikają przekroczenia określonej granicy poprzez pozytywny, wzajemny stosunek, którego zabrakło partnerom "niezależnym". Źródło: Psychology and Aging, University of California, Berkeley 

Reklamy społeczne - najlepsza dziesiątka

Organizacje społeczne coraz częściej w swojej działalności korzystają ze środków masowego przekazu. Nie tylko zlecają wykonanie odpowiedniego spotu reklamowego profesjonalistom, ale także angażują duże środki pieniężne na wykupienie czasu antenowego w telewizji. Redakcja ciekawnika zebrała TOP 10 reklam społecznych, które zrobiły na nas największe wrażenie. Życzymy wrażliwości w odbiorze!

1. Sussex Safer Roads, "Embrace Life", Anglia 2010

2. Adonly, "Anoreksja", Chiny 2007

3. AIDS FOUNDATION FUNDRAISING, "Selinah", Republika Południowej Afryki 2010

4. ISPCC, "I Can't Wait", Irlandia 2011

5. Fundacja Rodzin Adopcyjnych, "Przekaż 1%", Polska 2011

6. Breakthrough Trust - Domestic Violence Awereness, "Bus Driver", Indie 2010

7. NAPCAN, "Children See, Children Do", Australia, 2007

8. Centrum wolontariatu, "Pomaganie wzmacnia", Polska 2007

9. AIP Foundation, "Trumna", Wietnam 2010

10. Porozumienia Dzieci, "Bicie jest głupie", Polska 2009

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

Złota myśl

Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

— Jan Paweł II 

Reklama

Facebook

Reklama