Czy wiesz, że...

... kobiety, które przyjmowały 200 lub więcej miligramów kofeiny dziennie (np. dwie filiżanki czarnej kawy), były narażone na aż dwukrotnie wyższe ryzyko poronienia od tych, które na okres ciąży w ogóle przerwały spożywanie kofeiny? Natomiast przyjmowanie mniejszych niż 200 mg ilości kofeiny zwiększały to ryzyko o ok. 40%. 

Nasze zdrowie

Topimy się inaczej niż na filmach

  • Dlaczego utonięcia są tak częstą przyczyną śmierci? Jak można skutecznie rozpoznać tonącego? Jak możemy pomóc?

    Ludzie toną w ciszy. Machanie rękami, chlapanie wodą i krzyk podczas takich dramatycznych chwil można zobaczyć tylko w telewizji. W realnym życiu to rzadkość. Ponad połowa dzieci topi się w nie większej odległości niż 20 metrów od rodziców lub innych dorosłych, a w 10% przypadków rodzic widzi tonące dziecko, ale nie zdaje sobie z tego sprawy!

 

Kraina smaku – ziele angielskie

  • Czy wiesz jakie właściwości ma ziele angielskie?

    Ziele angielskie (łac. Pimenta dioica, fr. toute-space) to inna nazwa owoców korzennika lekarskiego stosowanego jako przyprawa. Pochodzi z Ameryki Południowej i Środkowej oraz Indii. Do Europy została przywieziona z wysp Morza Karaibskiego już pod koniec XVI wieku, aczkolwiek powszechnie znana w całej Europie była nie wcześniej niż pod koniec XVII wieku. Przyprawa charakteryzuje się przyjemnym korzennym aromatem przypominającym zapach i smak: goździków, cynamonu, gałki muszkatołowej, kardamonu, gorczycy i pieprzu. Aby uzyskać najlepszy aromat, jagody ucieramy w moździerzu; ich smak będzie świeższy niż w przypadku gotowego proszku. Ziele angielskie przechowujemy w szczelnych pojemnikach, w chłodnym, ciemnym miejscu.

 

Zasady prawidłowego żywienia

  • Czy przestrzegasz zasad zdrowego żywienia? Sprawdź!

    Zasady prawidłowego żywienia można ująć w 11 punktach: dbaj o różnorodność spożywanych produktów; strzeż się nadwagi i otyłości - nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej; produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii; spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki mleka, mięso spożywaj z umiarem, spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców; ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych, zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy; ograniczaj spożycie soli; pij wystarczającą ilość wody; nie pij alkoholu.

 

Czego bać się u dentysty?

  • Czy masz w zębach wypełnienia amalgamatowe? Czy wiesz, że są bardzo toksyczne?

    Wiele osób posiada do dziś amalgamaty w zębach. Ich zaletą bez wątpienia jest trwałość. Niestety, większość wykorzystanych do ich produkcji substancji jest szkodliwa i stopniowo zatruwa organizm. Szczególnie groźne może być zatrucie rtęcią, która stanowi 50% takiej plomby. Jak ograniczyć uwalnianie rtęci, gdy już mamy takie wypełnienie?

 

Zagrożenie w tubce

  • Czy pasty z zawartością fluoru są bezpieczne? Jakie środki ostrożności powinniśmy podjąć?

    Fluor jest bardziej toksyczny niż ołów. 2,5 grama wystarczy, aby zabić osobę dorosłą o wadze 50 kg. Ze względu na pozytywne oddziaływanie na zęby, jest składnikiem 90% past do zębów, różnych płynów do płukania ust, a także w niektórych krajach dodawany jest do wody pitnej i soli. Odkładając się w organizmie może powodować poważne zagrożenie. Jak się przed nim chronić?

 

Strona 2 z 9

Złota myśl

Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny.

— Ernest Hemingway 

Reklama

Facebook

Reklama